Dersin Adı | Tasarımda Tümleşik Yaklaşımlar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 602 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, değişik tasarım altyapılarından ve farklı disiplinlerden gelen doktora öğrencilerinin; araştırma yöntemleri, etik, felsefe, kültür, tarih, kuram ve güncel söylemler üzerinden, sanat ve bilim alanlarıyla olan etkileşlerin de farkına vararak, ortak ve tümleşik bir tasarım anlayışı oluşturmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders araştırma tabanlı bir ders olup, hem kuramsal hem de kuram-uygulama yönünde götürülebilir. Ders kapsamında; tasarımın farklı alanlarına ilişkin kavramlar, kuramsal çerçeveleri ve yakın zamandaki gelişmeleri tarihsel bir perspektif yoluyla sunulacak ve bu bilgiler dogrultusunda tümleşik yaklaşımlar ele alınacaktır. Çok yönlü bir tasarım anlayışı ve becerisi geliştirme amacının yanısıra disiplinlerarası takım çalışmasının önemi, gerekliliği ve yapılandırmasına yönelik ortak bir bilgi ve dil oluşturulması konularının, ögrenciler tarafından kavranılması ve tartışılması dersin temel çıktılarıdır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş, Tasarım Tarihi, Haftalık ödevlerle ilgili açıklama | * İÇLİS: İçmimarlık Lisansüstü Çalışmalar Sempozyumu |
2 | Derse Giriş, Tasarım Tarihi, Haftalık ödevlerle ilgili açıklama --- Tasarım Nedir? Tasarımcı gibi Düşünmek --- Tasarım Süreci | Okuma: 1) Cross, N. (2001) “Designerly ways of knowing: Design discipline versus design science” Design Issues, Vol 17 No 3, 49-55. 2) Razzouk, R. & Shute V. (2012) “What is Design Thinking and Why is It Important?” Review of Educational Research, Vol 82No 3, pp. 330-348. |
3 | Tasarım & Araştırma, Araştırma Yöntemleri | Okuma: 1) Creswell, J. W. “Choosing a Mixed Methods Design |
4 | Tasarım Araştırmaları | Okuma: 1) Cross, N. (1999) “Design Research: A Disciplined Conversation” Design Issues, Vol. 15 No 2, pp. 5-10. |
5 | Tasarım, Estetik, Etik | Okuma: 1) Fry, T. (2006) “Design, Ethics and Identity” Design Philosophy Papers, Vol 4 Iss. 3, pp. 161-166. 2) Danto, A. C. (2009) “Aesthetics and the Work of Art” Design Studies: A Reader. Ed. Clark, H and Brody D., New York: Berg, pp.150-153. 3) Devon, R. & Van De Poel, I. (2004) “Design Ethics: The Social Ethics” Int. J. Engng Ed. Vol 20 No 3, pp. 461-469. |
6 | Tasarım ve Bilim | Okuma: 1) Norman, D. A. (2007) “The Future of Everyday Things” The Design of Future Things. 155-176. 1) Moles, A. (2009) “Design and Immateriality” Design Studies: A Reader. Ed. Clark, H and Brody D., New York: Berg, pp.377-383. |
7 | Eşitlik, Sosyal Adalet, Katılımcı Tasarım | Okuma: 1) Kvan, Thomas (2000) “Collaborative Design: What is it?” Automation in Construction 9, pp. 409-415. 2) TBA --- Term Project Final Review |
8 | İnovasyon, Sürdürülebilirlik, Güvenli bir Gelecek için Tasarlamak | Okuma: 1) Papanek, V. (2009) “Designing for a Safe Future” Design Studie: A Reader. Ed. Clark, H and Brody D., New York: Berg, pp.469-473. 2) Wylant, B. (2008) “Design Thinking and the Experience of Innovation” Design Issues, Vol 24 No 2, pp. 3-14. |
9 | ARA SINAV | |
10 | Milli Egemenlik ve Çocuk Bayramı | |
11 | Etkileşim Tasarımı | Okuma: 1) Kolko, J. (2010) “Chapter 6: Interaction Design and Communication” Thoughts on Integration Design. Canada: Elsevier, pp. 105-118. 2) Fallman, D. (2008) “The Interaction Design Research Triangle of Design Practice, design Studies, and Design Exploration” Design Issues. Vol 24 No 3, pp. 4-18. |
12 | Kullanıcı Odaklı Tasarım | Okuma: 3) Norman, D. A. (1988) The Design of Everyday Things. USA: Basic Book 4) TBA |
13 | Deneyimsel Tasarım | Okuma: 1) Sanders, E. B.-N. (2002) “Scaffolds for Experiencing in the New Design Space” Information Design, Institute for Information Design Japan, IID.J, Graphic-Sha Publishing Co., Ltd 2) TBA |
14 | Öğrenci Sunumları | Öğrenci Dönem Projeleri |
15 | Final Teslimi | Final Dönemi Gereklilikleri |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 100 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 177 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, | X | ||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, | X | ||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, | X | ||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, | X | ||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, | X | ||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, | X | ||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, | X | ||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, | X | ||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, | X | ||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest